Manapság, amikor az internet szinte olyan alapvető “felszereltsége” otthonunknak, mint a víz-gáz-villany hármas, nem árt, mint lehetőséget figyelembe venni az internetes vásárlást.
Régebben sokan ódzkodtak ettől az opciótól biztonsági szempontok miatt. Mára azonban eloszlathatjuk bátran mindenki kételyeit, az internetes vásárlás semmivel sem nyújt több kockázatot, mint egy sima kártyás vásárlás bármelyik áruházban. A bankok jól bevált érdeke, hogy a vásárló elégedett legyen akár személyesen vásárol egy plázában, akár online vásárol kártyájával. Az ügyfél pénze, adatai elsődleges prioritást élveznek, egyik bank vagy kártyaszolgáltató sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy elterjedjen róla, megbízhatatlan, a pénzünk nincs nála biztonságban.
Másik ellenérv volt az internetes vásárlás ellenében, hogy nem azt kapjuk pénzünkért, ami a képen szerepel, ami a leírásban található, esetleg hibás, vagy rossz méret. Azonban ugyanúgy, mint a bankok/kártyaszolgáltatók esetében, itt is elemi érdekük a webshopoknak, hogy a vásárlók elégedettek legyenek, visszajárjanak, törzsvásárlóvá váljanak. Ezért amennyiben hibás terméket kapunk, vagy rossz méretet, rossz színt stb… higgyük el, a bolt kicserél, visszavesz általában.
Emellett milyen előnyökkel jár egy webshop a hagyományos vásárlással szemben? Mi miatt érdemes kipróbálnunk az elektronikus kereskedelmet?
{adselite}
– Széles választék. Pár kattintás után több bolt kínálatát nézhetjük át, ellentétben azzal, ha a várost kellene átszelnünk, nem beszélve arról, hogy lehet potyára. Tulajdonképpen bármit, bármilyen méretben megvehetünk, ami a boltokban található, csak itt biztosra mehetünk.
-Kényelmes, hisz az otthonunkba hozza a futár a csomagunkat, anélkül hogy a boltok között rohangálnánk, nem beszélve a cipekedésről, vagy a tömegközlekedés hátrányairól, vagy a benzinköltségről.
– Olcsó. Pillanatok alatt tekinthetjük át több bolt árajánlatát. Árösszesítő oldalakat kereshetünk fel, ahol mindig megtalálhatjuk a számunkra ideális árú terméket.
– Mivel az elektronikus kereskedelem éppen felfutóban van hazánkban, ezért minél több bolt próbál minél nagyobb szeletet kihasítani a piacból, megvetni lábát az új területen. Ezért akciókban, törzsvásárlói lehetőségekben, ajándékokban, apró figyelmességekben, ingyenes szállítással találkozhatunk lépten-nyomon.
Bár egyesek hátrányként fogják fel, hogy nem tapinthatják, foghatják meg a terméket – ami igaz is – de a fórumok, véleményező oldalak segítségünkre lehetnek, eldönteni mi a számunkra jó választás. A boltban csak az eladó véleményére számíthatunk. Előfordul, hogy azért, mert nem kompetens, vagy azért, mert érdeke nem azt diktálja, nem biztos hogy a megfelelő információ birtokába jutunk. Ellenben a hasonszőrű vásárlókkal, akik vagy már kipróbálták a terméket, tapasztalatuk van, vagy szimplán jobban értenek hozzá, segítségünkre lehetnek, és biztos nem érdekeltek a mi vásárlásunkban anyagilag.
Hasznos tanácsok elektronikus vásárlással kapcsolatosan.
– Ne legyünk restek időt szánni a tájékozódásra. Használjuk ki az internet nyújtotta előnyöket. Árakat, akciókat, törzsvásárlói lehetőségeket találhatunk, pénztárcánk maradhat vastagabb.
– Ne féljünk kérdezni a bolttól, ha valami nem tiszta számunkra. Azért vannak, hogy segítsenek, higgyük el, örömmel teszik, érdekük az eredményes vásárlás.
– Alaposan olvassuk el a szállítási, vásárlási feltételeket, ne érjen meglepetés minket, amikor a futár beállít a csomagunkkal.
– Adjunk meg minél több elérhetőséget, telefonszámot, hogy a szállításkor fel tudják venni velünk a kapcsolatot. Amennyiben kéretlen reklámoktól tartunk, sms-ektől, olvassuk végig a feltételeket, mindig van egy rubrika, amit kipipálva tilthatunk bármilyen kontakt lehetőséget a bolt felől a vásárlás lezárulta után. A futár az adatok birtokában hívhat minket, tájékozódhat a minél rugalmasabb szállítás lebonyolítása érdekében.
– Azt a szállítási címet adjuk meg, ahol tartózkodni fogunk, ahol a futár átadhatja a csomagot, nem feltétlen a lakcímünket. Amennyiben a munkahelyünk lesz az, akkor azt, amennyiben barátnőnknél akkor azt, ha otthon maradunk akkor azt. Így gyorsan, tisztán, zökkenőmentesen jutunk csomagunkhoz, nem kell vadászni a futárt, telefonálgatni a diszpécsernek, vagy a boltnak, hol akadt el a rendelt termék.
– Ne féljünk kérdezni más vásárlókat, tapasztalatokat cserélni. Később mi is segíthetünk, viszonozhatjuk a szívességet. Nem tudjuk melyik futócipő bírja legtovább? Melyik kabát a legmelegebb? LCD vagy plazma TV való nekünk? Milyen kerékpárt érdemes venni a lurkónknak? Melyik bolt a 3-4-5 közül a legmegbízhatóbb, legszimpatikusabb a találtak közül? Kérdezzünk, olvassunk, tájékozódjunk, használjuk az internetet arra, amire a legfőképp való, információcserére.
Előre hát, e-kereskedelemre fel! 🙂